{"id":1874,"date":"2021-05-17T09:58:29","date_gmt":"2021-05-17T07:58:29","guid":{"rendered":"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/?page_id=1874"},"modified":"2021-05-17T09:58:29","modified_gmt":"2021-05-17T07:58:29","slug":"kantoor-klachtenregeling","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/kantoor-klachtenregeling\/","title":{"rendered":"Kantoor klachtenregeling"},"content":{"rendered":"

<\/h3>\n

Artikel 1 Begripsbepalingen<\/h2>\n

In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:<\/p>\n

Klacht<\/strong>: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cli\u00ebnt jegens Advocatenkantoor Zwinkels B.V. (waaronder ook Jurable valt) over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie, niet zijnde een klacht als bedoeld in paragraaf 4 van de advocatenwet;<\/p>\n

Klager<\/strong>: de cli\u00ebnt of diens vertegenwoordiger die een klacht kenbaar maakt<\/p>\n

Interne klachtenfunctionaris<\/strong>: Mr. J. Pluis, Het Tolhuis, Westhaven 73\/74 (2801 PN) Gouda, 0182 331080, info@advocatenkantoorpluis.nl<\/p>\n

<\/h2>\n

Artikel 2 Toepassingsbereik<\/h2>\n
    \n
  1. Deze kantoorklachtregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen Advocatenkantoor Zwinkels B.V. en de cli\u00ebnt en dient eerst gevolgd te worden voordat een beroep gedaan kan worden op de geschillencommissie advocatuur.<\/li>\n
  2. Advocatenkantoor Zwinkels B.V. draagt zorg voor klachtafhandeling conform de kantoorklachtregeling. Dit houdt o.a. het doorzenden van een klacht naar de interne klachtenfunctionaris in.<\/li>\n<\/ol>\n

    <\/h2>\n

    Artikel 3 Doelstellingen<\/h2>\n

    Deze kantoorklachtregeling heeft tot doel:<\/p>\n

    Het vastleggen van een procedure om klachten van cli\u00ebnten binnen een redelijke termijn op een constructieve wijze af te handelen;<\/p>\n

    Het vastleggen van een procedure om de oorzaken van de klachten van cli\u00ebnten vast te stellen;<\/p>\n

    Behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van een goede klachtenbehandeling;<\/p>\n

    Medewerkers te trainen in cli\u00ebntgericht reageren op klachten;<\/p>\n

    Verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van klachtbehandeling en klachtanalyse.\u200b\u200b<\/p>\n

    <\/h2>\n

    Artikel 4 Informatie bij aanvang dienstverlening<\/h2>\n

    Deze kantoorklachtregeling is openbaar gemaakt. Advocatenkantoor Zwinkels B.V. wijst de cli\u00ebnt voor het aangaan van de overeenkomst van opdracht erop dat het kantoor een kantoorklachtregeling hanteert en dat deze van toepassing is op de dienstverlening.<\/p>\n

    Advocatenkantoor Zwinkels B.V. heeft in de algemene voorwaarden opgenomen bij welke onafhankelijke partij of instantie een klacht die na behandeling niet is opgelost, kan worden voorgelegd ter verkrijging van een bindende uitspraak en heeft dit bij de opdrachtbevestiging kenbaar gemaakt.<\/p>\n

    Klachten als bedoeld in artikel 1 van deze kantoorklachtregeling die na behandeling niet zijn opgelost, worden voorgelegd aan de geschillencommissie advocatuur of aan de rechtbank.<\/p>\n

    <\/h2>\n

    Artikel 5 Interne klachtenprocedure<\/h2>\n

    Indien een cli\u00ebnt het kantoor benadert met een klacht, dan wordt de klacht doorgeleid naar Mr. J. Pluis, die daarmee optreedt als klachtenfunctionaris.<\/p>\n

    De klachtenfunctionaris stelt de klager in de gelegenheid een toelichting te geven op de klacht.<\/p>\n

    De klachtfunctionaris tracht samen met de cli\u00ebnt tot een oplossing te komen.<\/p>\n

    De klachtenfunctionaris handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst van de klacht of doet met opgave van redenen mededeling aan de klager over de afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel over de klacht wordt gegeven.<\/p>\n

    De klachtenfunctionaris stelt de klager schriftelijk op de hoogte van het oordeel over de gegrondheid van de klacht al dan niet vergezeld van aanbevelingen.<\/p>\n

    Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, tekenen de klager en de klachtenfunctionaris een verklaring waarin de gevonden oplossing is neergelegd.<\/p>\n

    Indien de klacht niet naar tevredenheid is afgehandeld, kan klager een beroep doen op de geschillencommissie advocatuur of de rechtbank.\u200b\u200b<\/p>\n

    <\/h2>\n

    Artikel 6 Geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling<\/h2>\n

    De klachtenfunctionaris neemt bij de klachtbehandeling geheimhouding in acht.<\/p>\n

    De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.<\/p>\n

    <\/h2>\n

    Artikel 7 Verantwoordelijkheden<\/h2>\n

    De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor de tijdige afhandeling van de klacht.<\/p>\n

    De klachtenfunctionaris houdt de klager op de hoogte over de afhandeling van de klacht.<\/p>\n

    De klachtenfunctionaris houdt het klachtdossier bij.<\/p>\n

    <\/h2>\n

    Artikel 8 Klachtenregistratie<\/h2>\n

    De klachtenfunctionaris registreert de klacht met daarbij het klachtonderwerp.<\/p>\n

    Een klacht kan in meerdere onderwerpen worden ingedeeld.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

    Artikel 1 Begripsbepalingen In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder: Klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cli\u00ebnt jegens Advocatenkantoor Zwinkels B.V. (waaronder ook Jurable valt) over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie, niet zijnde een klacht als […]<\/p>\n

    Lees meer...<\/a><\/p>","protected":false},"author":3,"featured_media":0,"parent":0,"menu_order":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":{"_genesis_hide_title":false,"_genesis_hide_breadcrumbs":false,"_genesis_hide_singular_image":false,"_genesis_hide_footer_widgets":false,"_genesis_custom_body_class":"","_genesis_custom_post_class":"","_genesis_layout":"","footnotes":""},"yoast_head":"\nKantoor klachtenregeling - Advocatenkantoor Zwinkels BV<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/kantoor-klachtenregeling\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"nl_NL\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Kantoor klachtenregeling - Advocatenkantoor Zwinkels BV\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Artikel 1 Begripsbepalingen In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder: Klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cli\u00ebnt jegens Advocatenkantoor Zwinkels B.V. (waaronder ook Jurable valt) over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie, niet zijnde een klacht als […]\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/kantoor-klachtenregeling\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Advocatenkantoor Zwinkels BV\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Geschatte leestijd\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"3 minuten\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/kantoor-klachtenregeling\/\",\"url\":\"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/kantoor-klachtenregeling\/\",\"name\":\"Kantoor klachtenregeling - Advocatenkantoor Zwinkels BV\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/#website\"},\"datePublished\":\"2021-05-17T07:58:29+00:00\",\"dateModified\":\"2021-05-17T07:58:29+00:00\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/kantoor-klachtenregeling\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"nl-NL\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/kantoor-klachtenregeling\/\"]}]},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/kantoor-klachtenregeling\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Home\",\"item\":\"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Kantoor klachtenregeling\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/#website\",\"url\":\"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/\",\"name\":\"Advocatenkantoor Zwinkels BV\",\"description\":\"\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":\"required name=search_term_string\"}],\"inLanguage\":\"nl-NL\"}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Kantoor klachtenregeling - Advocatenkantoor Zwinkels BV","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/kantoor-klachtenregeling\/","og_locale":"nl_NL","og_type":"article","og_title":"Kantoor klachtenregeling - Advocatenkantoor Zwinkels BV","og_description":"Artikel 1 Begripsbepalingen In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder: Klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cli\u00ebnt jegens Advocatenkantoor Zwinkels B.V. (waaronder ook Jurable valt) over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie, niet zijnde een klacht als […]","og_url":"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/kantoor-klachtenregeling\/","og_site_name":"Advocatenkantoor Zwinkels BV","twitter_card":"summary_large_image","twitter_misc":{"Geschatte leestijd":"3 minuten"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/kantoor-klachtenregeling\/","url":"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/kantoor-klachtenregeling\/","name":"Kantoor klachtenregeling - Advocatenkantoor Zwinkels BV","isPartOf":{"@id":"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/#website"},"datePublished":"2021-05-17T07:58:29+00:00","dateModified":"2021-05-17T07:58:29+00:00","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/kantoor-klachtenregeling\/#breadcrumb"},"inLanguage":"nl-NL","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/kantoor-klachtenregeling\/"]}]},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/kantoor-klachtenregeling\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Home","item":"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Kantoor klachtenregeling"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/#website","url":"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/","name":"Advocatenkantoor Zwinkels BV","description":"","potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/?s={search_term_string}"},"query-input":"required name=search_term_string"}],"inLanguage":"nl-NL"}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/1874"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1874"}],"version-history":[{"count":6,"href":"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/1874\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1885,"href":"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/1874\/revisions\/1885"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1874"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}